The Story of… the centres

De 9 centres

De manier waarop de 9 centres wel of niet gedefinieerd (ingekleurd zijn) vertellen je een verhaal. Als jij weet welke centres jij gedefinieerd en ongedefinieerd hebt en hoe die van je kind eruitzien dan zul je beter begrijpen hoe het verhaal tussen jou en je kind werkt. Je zult beter begrijpen waarom je kind zo is zoals die is en waar de Authority en Strategy van jezelf en kind liggen. Een gedefinieerd centre hebben zegt eigenlijk dat je daar een buffer hebt voor de energie van buitenaf, want je beheert en beheerst deze energie zelf van binnenuit. Nu klinkt het dus alsof wanneer je een centre ongedefinieerd is dat dit een slecht iets is, maar niets is minder waar. Ongedefinieerde centres geven jou de mogelijkheid om af en toe eens mee te gaan in de flow van het moment en gebruik te kunnen maken van andermans energie. De ‘nadelen’ van een gedefinieerd centres zijn eigenlijk de ‘voordelen’ van een ongedefinieerd centre en andersom. Niets is dus goed of fout, beide hebben ze een kracht in zich!

Head/Crown centre – Inspirate – pressure centre

Gedefinieerd: Deze kinderen inspireren zichzelf en deze inspiratie komt letterlijk van bovenaf. Deze kids kunnen ineens geïnspireerd raken vanuit zichzelf. Geef je kind voldoende alleen tijd om ideeën en creativiteit tot hem of haar te laten komen!

Ongedefinieerd: Deze kids moeten lekker de buitenwereld in om prikkels voor inspiratie te krijgen. Ideeën komen naar hem of haar toe door in de buitenwereld te zijn. Laat je kind bij zijn of haar creativiteit komen door de buitenwereld in te trekken en interactie op te zoeken.

Ajna centre – Ideen – awareness centre

Gedefinieerd: Dit kind mag de dingen zien zoals hij of zij ze ziet en hier een standpunt, mening of oordeel in nemen. Als de throat niet ook gedefinieerd is dan is het niet per se de bedoeling dat je kind deze standpunten ook daadwerkelijk uitspreekt en de buitenwereld hierover vertelt. Het is belangrijk dat je kind weet dat het zich niet klein hoeft te houden in zijn of haar mening en dat ze in love mogen vallen met hun eigen point of view. Gebruik het gedefinieerde ajna centre niet om jezelf of anderen te veroordelen, maar gebruik het om met jouw point of view anderen te helpen.

Ongedefinieerd: Deze kids zijn open-minded en hoeven niet vast te houden aan bepaalde meningen en standpunten. Dit kind houdt zich niet zo bezig met een mening vormen over dingen van buitenaf. Ze hebben wel een mening of een standpunt over bepaalde dingen, maar ze hangen er geen waarde aan. Het kan dit kind te veel energie kosten om constant ergens iets van te moeten vinden.

Throat centre – communicatie – manifestatie centre
Gedefinieerd: Deze kids weten heel goed hoe ze hun waarheid moet spreken en dit is ook precies de bedoeling. Laat hem of haar vooral zijn dromen en wensen uitspreken en hiermee een krachtige manifestatie neerzetten

Ongedefinieerd: Dit kind kan het soms moeilijk vinden om zichzelf uit te spreken, de juiste woorden te vinden en sterke argumenten te geven. Hij of zij kan wel heel goed voor spreken voor iemand anders en voor anderen opkomen.

G-centre – richtingsgevoel en eigenwaarde – identiteit centre

Gedefinieerd: Deze kids hebben een duidelijk gevoel voor richting en voor wie ze zijn. Ze hebben een sterke buffer tegen conditionering over wie je bent. Deze kids zijn niet zo vatbaar voor anderen die ze vertellen wie ze zijn, ze weten namelijk zelf al heel goed wie ze zijn.

Ongedefinieerd: Je kind is een kameleon en past zich gemakkelijk aan, aan zijn of haar omgeving. Deze kids kunnen wel snel beïnvloed en geconditioneerd worden door hun omgeving.

Ego centre – motivatie – motor centre

Gedefinieerd: Deze kinderen hebben een grote en duidelijke motivatie om ergens achteraan te gaan en het te pakken. Ze gaan met volle kracht en motivatie achter de dingen die ze willen hebben aan.

Ongedefinieerd: Bij deze kinderen kan het gevoel van motivatie komen en gaan. Soms voelen ze dat ze ergens motivatie voor hebben en kan dat een ander moment ineens weer afgezwakt zijn.

Spleen centre – Instinct – awerness centre

Gedefinieerd: Deze kids hebben een duidelijk stemmetje in zich dat ze toespreekt of ze dingen wel of niet zouden moeten doen. Soms weten ze niets eens waar dit stemmetje vandaan komt, maar ze weten het gewoon, instinctief. Laat ze hierop vertrouwen!

Ongedefinieerd: Een kind met een ongedefinieerde spleen pikt heel makkelijk angst en instincten op van anderen, dus ook van jouw als ouder. Ze kunnen het gevoel hebben alsof ze zelf geen instinct of intuïtie hebben, maar dit komt bij deze kids vanuit een ander centre.

Sacral centre – verlangens – motor centre

Gedefinieerd: Deze kids weten heel goed wat ze wel en niet willen en hebben een heel duidelijke JA of NEE gevoel. Deze kinderen hebben een constante motor waarop ze kunnen leunen om te kunnen doen wat ze tof vinden.

Ongedefinieerd: Deze kids kunnen soms beter even wachten met reageren op hun verlangens. Zij kunnen overzien en de gedefinieerde sacrals soms laten zien hoe ze hun sacrale energie efficiënter kunnen gebruiken.

Emotional centre/solar plexus – emoties – awereness en motor centre

Gedefinieerd: Deze kids weten heel goed welke emoties van zichzelf zijn en hoe deze voelen. Deze emoties helpen ze om beslissingen te maken, het is alleen belangrijk dat ze leren alleen een beslissing te maken als ze niet in de high of de low van een emotie zitten. Laat ze zichzelf de tijd geven om te voelen wat ze daadwerkelijk voelen.

Ongedefinieerd: Deze kids pikken heel makkelijk de emoties van anderen op en ervaren deze dan vervolgens zelf maar dan 10x zo sterk. Deze kinderen zijn van zichzelf heel koel en kalm, maar zodra ze andermans emoties oppikken, kunnen deze uitvergroot worden bij hunzelf.

Root centre – motor en pressure centre

Gedefinieerd: Deze kids zijn heel geaard en niet makkelijk van hun stuk te brengen. Zij kunnen zelf dingen in beweging zetten en zijn goed weerbaar voor druk van buitenaf.

Ongedefinieerd: Deze kids kunnen zich snel overwelmd voelen door deadlines en druk van buitenaf. Als deze kinderen iets klaar willen krijgen moeten ze dit echt in het moment en op het moment zelf doen. Zij kunnen niet zelf de pressure creëren om iets aan te slingeren, maar dus wel de druk van anderen voelen om iets te moeten doen.

Weet jij al hoe jouw chart eruitziet en hoe die van je kind in elkaar zit? Door te weten welke centres je wel en niet gedefinieerd hebt leer je meer over elkaars verhaal en kun je makkelijker in elkaars wereld stappen. Zo zorg je voor meer verbinding en erkenning bij jezelf en je kind!

Let’s Elevate your Story ✨

X Sabrina

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.